Specialskoler

Docendo er den ideelle løsning til specialskoler

Når skemalægningssystemer tager udgangspunkt i folkeskolelogik, bliver det hurtigt en udfordring for specialskolen. Docendo er udviklet med specialskolens behov i fokus – fleksibelt, intuitivt og uden begrænsende regler.

✅ Skemaer til klasser, elever og hold
✅ Planlægning af ubegrænset antal lærere og pædagoger i skemaet
✅ Fleksible lektionslængder
✅ Automatisk timetælling
✅ Med vikardækning, opgaveoversigter og automatisk timetælling



Skemaer til klasser, hold og elever

Med Docendo får specialskoler en skemalægningsløsning, der kan tilpasses specialskolens behov til at håndtere komplekse skemaer og undervisningsforløb på en enkel og effektiv måde.

Docendo gør det nemt at håndtere både elevtilpassede skemaer og en kombination af elevskemaer og klasseskemaer og holdopdeling. En elev kan f.eks. følge klassens skema noget af tiden og på andre tidspunkter følge eget skema.

Docendo låser ikke specialskolen til en bestemt skemalogik med faste regler og lektionstider – alt kan tilpasses den enkelte specialskoles behov.

Slut med excel-ark - dokumentationen er på plads med automatisk timetælling

Som specialskole har man brug for at kunne dokumentere antallet af timer for de enkelte elever. I får overblik over antal undervisningstimer på klasser, hold og elever samt på hele personalet i opgaveoversigter. Alt sammen i ét samlet, intuitivt system. Så er det slut med excel-ark til at holde styr på skemaer og timer.
Book en gratis demo

Designet til specialskolen - I behøver kun ét system

Docendo er ikke en folkeskoleløsning med tilpasninger for at understøtte specialskoler. Det er et system, der fra starten er udviklet til også at rumme specialskolers virkelighed. Derfor behøver I ikke andre systemer end Docendo til jeres skemalægning og alt relateret til arbejdstid og opgaver.

Resultatet? Mere ro. Mindre administration. Og mere tid til kerneopgaven: at skabe de bedste rammer for eleverne.

Løbende planlægning af støttetimer

Alle ressourcer, herunder støttetimer for lærere og pædagoger, kan planlægges og ændres løbende i tilknytning til klasser, hold eller elever.

Docendo giver endda mulighed for, at personalet selv kan placere støttetimerne, hvor de vurderer, behovet er - og samtidig holde øje med tællingen af timer på støttepuljen.

Ingen begrænsninger - I bestemmer

✅ Ubegrænset antal lærere/pædagoger per aktivitet
✅ Skemaer kan ændres fra uge til uge
✅ Alle aktiviteters varighed kan tilpasses ned til 5 minutter
✅‍ Frihed til at vise/skjule støttetimer for elever og forældre
✅‍ Samlæsning på tværs af klasser/hold/elever

Docendo bruges dagligt af skoler i hele landet

"I Vordingborg Kommune valgte vi at udskifte vores tidligere leverandør med Docendos løsning for alle kommunens skoler. Valget faldt på Docendo, fordi deres platform er mere tidssvarende og intuitiv – med alle værktøjer til skemalægning, vikardækning, administration osv. Overgangen til den nye platform var gnidningsfri, og skolerne kom hurtigt i gang og blev hurtigt selvkørende"

Jens Peter Hildebrand Mikkelsen

Pædagogisk it-konsulent, Vordingborg kommune
".. Ligeledes er der erfaringer med, at skemaerne lægges af teamet fx ved hjælp af værktøjet ”Docendo”. Her har teamets deltagere ansvar for at sammensætte et skema, der dels giver eleverne en variereret og motiverende skoledag og dels sikrer, at skemaet tager højde for kompetenceudvikling og andet planlagt fravær."
Fra undersøgelsen "Fleksible læringsmiljøer fremmer en varieret og motiverende skoledag"
1
2