Ease-of-use

Docendo er designet til at være intuitivt og let at bruge.

En kort introduktion på 2-3 timer er nok til, at både ledelse, teams og skemalæggere er i gang – uden behov for omfattende manualer eller lange kurser. Docendo er garant for en markant anderledes og mere ligetil planlægningsløsning for alle skoler.

Docendo kan bruges hvor som helst

Alt kører online uden behov for lokale installationer. Systemet opdateres løbende med nye funktioner, så det hele tiden bliver bedre og tilpasser sig skolernes behov. Alt er samlet i én løsning uden ekstra moduler eller skjulte begrænsninger.

Vi tilbyder support på chat og telefon inden for normal arbejdstid, så I kan altid få hjælp til det, I har brug for.

Vi impoterer jeres skemaer gratis

Book en gratis demo

Docendo bruges dagligt af skoler i hele landet

"I Vordingborg Kommune valgte vi at udskifte vores tidligere leverandør med Docendos løsning for alle kommunens skoler. Valget faldt på Docendo, fordi deres platform er mere tidssvarende og intuitiv – med alle værktøjer til skemalægning, vikardækning, administration osv. Overgangen til den nye platform var gnidningsfri, og skolerne kom hurtigt i gang og blev hurtigt selvkørende"

Jens Peter Hildebrand Mikkelsen

Pædagogisk it-konsulent, Vordingborg kommune
".. Ligeledes er der erfaringer med, at skemaerne lægges af teamet fx ved hjælp af værktøjet ”Docendo”. Her har teamets deltagere ansvar for at sammensætte et skema, der dels giver eleverne en variereret og motiverende skoledag og dels sikrer, at skemaet tager højde for kompetenceudvikling og andet planlagt fravær."
Fra undersøgelsen "Fleksible læringsmiljøer fremmer en varieret og motiverende skoledag"
"Jeg bruger Docendo, fordi det er intuitivt og nemt. Det er hurtigt at sætte op og komme i gang med. Jeg opretter lynhurtigt lærere, klasser og lokaler, og så er vi i gang. Farverne giver et godt overblik, og jeg kan ubesværet flytte rundt på timerne, hvis der dukker andre behov op."

Martin Bak

Skoleleder, Midtdjurs Friskole
"Vi laver et grundskema for de perioder, der er i løbet af et skoleår. Og så laver vi det om løbende. F.eks. hvis vi har en idrætsdag, så tager vi de timer, som egentlig skulle have ligget og lægger dem ind på et andet tidspunkt"

Henriette Qvist

Skoleleder, Skole navn