Besparelser

Opnå besparelser, øget medarbejdertrivsel og bedre læring

For bedre rum for læring på en brugervenlig planlægningsplatform.

Skoler vælger Docendo af flere forskellige årsager

Mange falder for den moderne og intuitive brugerflade. Andre vælger Docendo for at få mere fleksibilitet i skemaerne, hvor de endelig får mulighed for, at lave alle de skemaændringer, som i forvejen finder sted i det skjulte.

Besparelserne kommer fra et reduceret vikarbudget og færre overarbejdstimer alt sammen uden at gå på kompromis med læringen - tværtimod forbedres mulighederne for bedre læring ofte sammen med medarbejdertilfredsheden.

1) Reelt overblik over præsteret arbejds- og undervisningstid

Den første ændring der sker for skolerne er, at der med Docendo følger et synligt og gennemsigtigt overblik over, hvem der arbejder for meget - og hvem der arbejder for lidt. For I Docendo slår alle ændringer i skemaer og arbejdstid direkte igennem på medarbejdernes timeopgørelser.

Og disse opgørelser ligger i et samlet overblik, som både medarbejdere og ledelse kan tilgå.
Prøv det selv
Tallet er i øvrigt et øjebliksbillede af både det reelt præsterede frem til dags dato - og det planlagte for resten af året.

“Vi har både sparet penge og givet lærerne mere transparens. I forhold til besparelsen så kan man sige, at det er jo lige dyrt, om lærerne bruger for mange timer - eller for få timer. Vi har hentet både på dem der har for meget, og dem der har for lidt. Det er meget svært at komme med et tal, men for 5-10 år siden, da jeg startede, så udbetalte skolen mange penge i overarbejdstimer. Det var i 100.000 kr. klassen. Og der regnede man slet ikke på, hvor mange der så brugte for få timer. Så tallet er nok det dobbelte i besparelse - eller deromkring.”

 - Citat fra en administrativ medarbejder om en skoles besparelse med Docendo

2) Bedre håndtering af kendt fravær 

Det andet tydelige sted, hvor skoler opdager, at Docendo kan give en konkret besparelse - og ikke mindst flere timer med lærere frem for eksterne vikarer - er i håndteringen af “Kendt fravær”. 

For hvordan håndterer skolerne lige nu, hvis en lærer skal til tandlæge, dagens undervisningstimer er aflyst pga. eksamen eller en lærer skal ud som censor? For rigtig mange skoler bliver disse udfordringer løst ved at bruge eksterne vikarer. Men med Docendo opdager mange skoler, at den rigtige løsning i de fleste tilfælde faktisk er at ændre, slette og erstatte undervisningstimer i klassens skemaer.
Denne løsning er samtidig med til at øge medarbejdertilfredsheden, da lærerne faktisk får en større fleksibilitet i at bytte timer internt, hvis behovet for få bilen til syn, et tandlægebesøg eller andet opstår. 

På samme måde skal der naturligvis også registreres timer i underviserens kalender, når der afholdes lektioner, som ikke var skemalagt på forhånd – eksempelvis vikartimer. 
Prøv det selv

3) Korrekt vikarløn

Et tredje område, hvor skoler ofte oplever besparelser, er med Docendos automatiske vikarlønsopgørelse. For på en nem og forståelig måde, så kan skoler oprette deres egne specifikke regler for, hvordan vikarløn skal beregnes. Dette sikrer en ensartethed i opgørelsen og eliminerer menneskelige fejl, hvilket både sparer tid og penge.

Alle vikarløns-reglerne definerer skolen selv, sammen med eventuelle regler for mellemtimer m.m

Ingen dyre tilkøbsmoduler. Og ingen kursusudgifter.

Sidst men ikke mindst så køber skolerne Docendo, som en samlet platform, hvor alle funktioner, integrationer, opdateringer, kurser og support er inkluderet i én gennemsigtig pris, som - i modsætning til konkurrenterne - klart fremgår på hjemmesiden.

Der er ingen dyre tilkøbsmoduler, ingen ekstra kursusudgifter og ingen skjulte overraskelser. Og Docendo bliver hele tiden bedre. 

En stærk samlet pakke til jeres skole - 5kr pr. elev / måned

Book en gratis demo
Pris pr. måned:
0.00
kr.
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Book en gratis demo

Docendo bruges dagligt af skoler i hele landet

"I Vordingborg Kommune valgte vi at udskifte vores tidligere leverandør med Docendos løsning for alle kommunens skoler. Valget faldt på Docendo, fordi deres platform er mere tidssvarende og intuitiv – med alle værktøjer til skemalægning, vikardækning, administration osv. Overgangen til den nye platform var gnidningsfri, og skolerne kom hurtigt i gang og blev hurtigt selvkørende"

Jens Peter Hildebrand Mikkelsen

Pædagogisk it-konsulent, Vordingborg kommune
".. Ligeledes er der erfaringer med, at skemaerne lægges af teamet fx ved hjælp af værktøjet ”Docendo”. Her har teamets deltagere ansvar for at sammensætte et skema, der dels giver eleverne en variereret og motiverende skoledag og dels sikrer, at skemaet tager højde for kompetenceudvikling og andet planlagt fravær."
Fra undersøgelsen "Fleksible læringsmiljøer fremmer en varieret og motiverende skoledag"
"Jeg bruger Docendo, fordi det er intuitivt og nemt. Det er hurtigt at sætte op og komme i gang med. Jeg opretter lynhurtigt lærere, klasser og lokaler, og så er vi i gang. Farverne giver et godt overblik, og jeg kan ubesværet flytte rundt på timerne, hvis der dukker andre behov op."

Martin Bak

Skoleleder, Midtdjurs Friskole
"Vi laver et grundskema for de perioder, der er i løbet af et skoleår. Og så laver vi det om løbende. F.eks. hvis vi har en idrætsdag, så tager vi de timer, som egentlig skulle have ligget og lægger dem ind på et andet tidspunkt"

Henriette Qvist

Skoleleder, Skole navn