Undervisningen behøver ikke at være låst af et fast grundskema for hele året
i stedet kan ledelse, teams og undervisere justere skemaet efter behov og skabe et mere pædagogisk tilpasset forløb. Det åbner for muligheden for at planlægge fagdage og temauger, som kan fokusere på specifikke emner og give eleverne en dybere forståelse, samtidig med at det skaber variation og motivation i undervisningen.
Docendo sikrer skolens eget personale kan dække undervisningen
Derudover sikrer Docendo, at skolens eget personale kan dække undervisningen frem for eksterne vikarer. Det skaber kontinuitet, bedre faglig sammenhæng og stærkere relationer mellem elever og undervisere – alt sammen faktorer, der bidrager til en bedre og mere sammenhængende læring.
Docendo bruges dagligt af skoler i hele landet
"I Vordingborg Kommune valgte vi at udskifte vores tidligere leverandør med Docendos løsning for alle kommunens skoler. Valget faldt på Docendo, fordi deres platform er mere tidssvarende og intuitiv – med alle værktøjer til skemalægning, vikardækning, administration osv. Overgangen til den nye platform var gnidningsfri, og skolerne kom hurtigt i gang og blev hurtigt selvkørende"
Jens Peter Hildebrand Mikkelsen
Pædagogisk it-konsulent, Vordingborg kommune
".. Ligeledes er der erfaringer med, at skemaerne lægges af teamet fx ved hjælp af værktøjet ”Docendo”. Her har teamets deltagere ansvar for at sammensætte et skema, der dels giver eleverne en variereret og motiverende skoledag og dels sikrer, at skemaet tager højde for kompetenceudvikling og andet planlagt fravær."
Fra undersøgelsen "Fleksible læringsmiljøer fremmer en varieret og motiverende skoledag"
"Jeg bruger Docendo, fordi det er intuitivt og nemt. Det er hurtigt at sætte op og komme i gang med. Jeg opretter lynhurtigt lærere, klasser og lokaler, og så er vi i gang. Farverne giver et godt overblik, og jeg kan ubesværet flytte rundt på timerne, hvis der dukker andre behov op."
Martin Bak
Skoleleder, Midtdjurs Friskole
"Vi laver et grundskema for de perioder, der er i løbet af et skoleår. Og så laver vi det om løbende. F.eks. hvis vi har en idrætsdag, så tager vi de timer, som egentlig skulle have ligget og lægger dem ind på et andet tidspunkt"